Dijital Pazarlama Bloğu; Clicks’us Digital olarak kahve molalarınızı değerlendirmeniz için oluşturduğumuz güncel marketing yazılarımız.

Google Adwords Yeni Güncellemeleri 2018

Maccabees-Update

Google Partners; Ajansları tek bir alanda bir araya getirerek, genel olarak ortak bir çatı altında toplar. Google Adwords ile ürün ve hizmetlerinizi tanıtırken doğru hedef kitleye ulaşmanızın en önemli sebebi uzman bir ekipten alacağınız desteğe bağlıdır. Reklamlarınızın kalite puanındaki değer ile daha az maliyet sizi rakiplerinizin önüne geçirmek için en önemli detaylardır. Bununla paralel olarak Google AdWords önemli değişikliklere imza atmaya devam ediyor. Yapılan değişikliklerden haberdar olmanızı istedik ve sizler için bununla ilgili bilgi içeriği derledik…

Bu sene Google Partners sitesinde yer alan materyallerin birçoğu yeni AdWords deneyimindeki Partners programı sekmesine taşınacak. Bununla birlikte, bazı özellikler tamamen kaldırılacak. Birazdan okuyacağınız üç özellik Nisan 2018 itibariyle artık kullanılamayacak.

Potansiyel müşteriler
Google Partners’da şirket yöneticisiyseniz Potansiyel Müşteriler’e rahatlıkla erişebiliyordunuz. Potansiyel Müşteriler’i kaldırılnca artık Partners portalındaki Potansiyel Müşteriler sayfasından reklamverenle iletişim kuramayacak, potansiyel bir müşterinin durumunu değiştiremeyecek ve Şirketim sayfanızdaki Analytics sekmesine erişemeyeceksiniz. Bununla birlikte, önceki potansiyel müşterilerin iletişim bilgilerini görmeye devam edeceksiniz.
Google İş Ortağı Arama
Google Partners’da bir şirket yöneticisiyseniz şirketinizin bilgilerini Google İş Ortağı Arama’da listeleyebiliyordunuz. Bu özellik kaldırıldığında aşağıdakiler artık kullanılamayacak.
Google İş Ortağı Arama giriş sayfası

  • Arama sonuçları
  • Şirket profili sayfasındaki ajans arama çubuğu gibi arama filtreleri ve gezinme öğeleri
  • Şirketim sayfanızın Analytics sekmesindeki Aramada görüntülenme sayısı, Profil görüntülenme sayısı ve Potansiyel müşteri sorguları
  • Şirket profili sayfanız yayında kalacak. Ayrıca, kullanıcıları şirketinizin Partner veya Premier Partner rozet resminden şirketinizin genel profil sayfasına yönlendirmeye devam edebileceksiniz.

Materyaller
Tüm Google Partners kullanıcıları Materyaller’e erişebiliyordu. Materyaller kaldırıldıktan sonra, daha önce bu bölümünde yer alan belgeleri artık bulamayacaksınız. E-öğrenme kurslarımız, sınavlarımız ve sertifika programlarımızı bulmak için Academy for Ads’i ziyaret edin. Pazarla bilgileri ve eğilimleri için Think with Google’a göz atabilirsiniz.

Dijital Reklam Maliyeti Hesaplama

İnternette reklam verirken dikkat edilmesi gereken bir çok husus vardır. Bu hususların en başta ve en önemli olanı reklamın maliyetinin ne olacağıdır. Bu reklam maliyetini hesaplarken bir çok maddeyi göz önünde bulundurmamız gerekir. Kampanya türü, zaman, bütçe ve farklı reklam verme çeşitleri gibi durumlar başlıca değişiklik gösterme sebepleridir. Bunlara bağlı olarak Reklam Maliyeti Hesaplama Çeşitleri oluşturulur. Bu bir süreçtir ve her Dijital Pazarlama Uzmanı bu süreci çok iyi bilmelidir. Herhangi bir markanın dijital reklamlarından sorumlu birisi ya da bu işlere meraklı biriyseniz Dijital Reklam Maliyeti Hesaplama ile ilgili aklınızda soru işaretleri olabilir. Buyrun sizler için derlediğimiz yazımıza göz atalım.

Dijital Reklam Maliyetleri Nasıl Hesaplanır?

Cost Per Action ( CPA ) Nedir? Nasıl Hesaplanır?

Aksiyon Başı Maliyet demektir. Adından da anlayacağınız gibi her aksiyon için maliyet anlamına gelmektedir. Hedeflenen aksiyon genellikle sabit ya da yüzdesel olarak ücretlendirilir. Ve kullanıcılardan aksiyon alındığında fiyatlandırılır.
CPA Nasıl Hesaplanır ?

Toplam Maliyetin, Toplam Aksiyon sayısına bölünmesi ile hesaplanır.

Örneğin ; Yeni bir telefon modeli için reklam yapmayı düşünüyorsunuz. Bu reklam için 3000 TL’lik bir bütçe ayırdınız. Yaptığınız reklam sonucunda 20 tane telefon satışı gerçekleşti. Bu reklamın CPA’ini yukarıdaki gibi hesaplayabilirsiniz.
Yukarıdaki hesaplamadan gidersek 3000/20 = 150 TL olarak her telefonun satışı için 150 lira harcadığınızı görebilirsiniz.

Cost-per-Click  (CPC) Nedir ? Nasıl Hesaplanır ?

Tıklama Başı Maliyet demektir. İnternet reklamcılığında sıkça kullanılan bir terim ve yöntemdir. Google’da arama yapıldığında karşınıza çıkan Adwords reklamları CPC  çalışma modeline verebileceğimiz en iyi örnek olacaktır. Her bir tıklama için ücretlendirme yapıldıktan sonra, kullanıcıların ilgili reklamlara tıklamasıyla ödeyeceğiniz toplam miktarlardır.
Nasıl Hesaplanır ?


Tıklama Başına Maliyetiniz ile Tıklama Sayısını çarparak hesaplayabilirsiniz.
Örneğin ; Verdiğiniz bir reklam için CPC değeri 20 Kuruş. Reklamın tıklanma sayısıda 500. Bu durumda Maliyet= 0.20 x 500 = 100 TL maliyetiniz olmuş olur.

CPL (Cost-per-Lead) Nedir? Nasıl Hesaplanır ?

Data Edinme Başı Maliyet anlamına gelir. Veritabanınıza aldığınız her data başına ödediğiniz ücretlerdir. Yani kullanıcıların bir form doldurup veritabanınıza bu bilgileri almanız ücretlendirilmenizi sağlar.

CPM (Cost-per-Mille) Nedir? Nasıl Hesaplanır?

Bin Gösterim Başına Maliyet anlamına gelir. Türkçe karşılığından da anlayacağınız üzere satın aldığınız reklamın 1000 kere gösterilmesi sonucunda ödeyeceğiniz maliyettir.
Nasıl Hesaplanır ?
CPM maliyetinizi ölçmek için aşağıdaki formül işinize yarayacaktır.

Örneğin; Bir reklam satın aldınız. Aldığınız bu reklamın maliyeti 1000 TL iken 300.000 gösterim sağladınız. Formüle göre reklamın CPM değerini hesaplayabilirsiniz.
CPM = 1000/300.000 x 1000 = 3.33

CPI (Cost-per-Impression) Nedir ? Nasıl Hesaplanır ?

İzlenim Başı Maliyet anlamına gelir. İnternet reklamcılığında ve pazarlamada sıkça bu yöntem doğrudan web sayfası trafiği ile ilgilidir. İnteraktif bir kampanyanın ne kadar başarılı olduğunu ve maliyetini ortaya çıkarabilmek için kullanılan etkin bir tekniktir.

CPC (Cost-per-Conversion) Nedir Nasıl Hesaplanır ?

Dönüşüm Başı Maliyet anlamına gelir. Çoğunlukla yayınladığınız reklama tıklama sonrasında yönlendirme, satış gibi durumları değerlendirir. Yani müşterinin ilgili reklamınızla etkileşime geçip, herhangi bir şekilde size dönüş sağladığında ödediğiniz fiyatlardır.

Google Maccabees Güncellemesi Nedir?

Maccabees-Update

Google, güncellemeleri ile her sene ziyaretçilerine daha iyi sonuçlar sunmak için geliştirmelerini sürdürüyor. 2018’e yönelik çıkardığı Maccabees güncellemesinin etkileri Türkiye’de 2018 Mart ayı itibariyle net olarak görülmeye başlandı.

Google Maccabees güncellemesi, 12 Aralık 2017’de çıkan ve dünya genelinde bir çok sitenin trafiğini etkileyen önemli güncellemelerden biri olarak literatürde yerini aldı. Yine spam içeriklerin önüne geçmek amaçlı gerçekleştirilen bu güncellemede anahtar kelime varyasyonları abartılmış olan, lüzumsuz açılış sayfalarına sahip olan, kopya kelimelerin fazla olduğu siteler üzerindeki etkileri net bir şekilde görünüyor.

Özgünlükten uzak, site dışı ve özellikle site içi duplicate content, duplicate pages hatalarının Maccabees güncellemesi ile daha kritik hale geldiğini söyleyebiliriz. Bu güncellemeden etkilenen sitelere baktığımızda kurulan yapıya bir örnek verecek olursak; “ucuz ikinci el araba, ekonomik ikinci el araba, uygun ikinci el araba” gibi benzer sayfaların fazlaca oluşturulması Maccabees güncellemesinin filtresine takılıyor.

Bu güncellemeye takıldığını düşünenlerin sayfalarını özgünleştirmesi, benzer açılış sayfalarını değiştirmesi ve uzun kuyruklu anahtar kelimelere yönelmesi çözüm olarak denenebilir.

Biraz daha derine inersek genel olarak bu tarz Google güncellemelerinin temel dayanağı iyi bir kullanıcı deneyimi sunmaktan geçer. Dolayısıyla sayfalarınızı kullanıcı odaklı tasarlamak sadece bu güncelleme için değil gelecek güncellemeler içinde hazırlıklı olmanıza zemin sağlayacaktır. Bu noktada en sık yapılan hatalar; site hızına yönelik optimizasyon yapılmaması, responsive veya mobil uyumlu olmayan bir yapıda yayın yapılması ve reklam yerleşimlerinin ziyaretçiyi bunaltacak şekilde kurgulanması diyebilirim.

Sesli Aramalara Yönelik İçerikler Nasıl Olmalı?

Sesli-arama-seo

Arama motorları üzerinde yapılan sesli aramalar belli klişeleri değiştirmeye başladı. Artık arama motorları özellikle Google kullanıcı deneyimine çok fazla önem verdiği için “Voice Search” yani “Sesli Arama” yapan kişilere en doğru sonucu verebilmek adına belli başlı güncellemelere gitti.

SEO, sesli arama ile birlikte potansiyel ziyaretçi daha sorgusunu çalıştırmadan, yapacağı aramayı zihninde belirlediği andan itibaren başlıyor.  Çünkü sesli aramanın en önemli kıstasları yapılacak sorguya göre, sesli aramalara yönelik başlık ve içerik oluşturmaktan geçiyor.

Bu durumda ziyaretçinin ne arayacağını tahmin etmek ve içeriğinizi biraz daha spesifik hale getirmek, yazının içeriğinde semantik yapıyı korumak çok büyük bir artı sağlayacaktır. Lokal sayfalarınızı optimize etmek(varsa) ve soru-cevap şeklinde içeriklere yer vermek ziyaretçiye aradığı cevabı bulmasında faydalı olacaktır. Bu durum zaman içerisinde kullanıcı deneyimi de arttıracaktır.

Sesli aramaların mobilden yapıldığını düşününce teknik tarafta da bazı işlemler yapılması gerektiğinin altına çizmek gerekir. Eğer siteniz mobil uyumlu değilse, açılış hızı yüksekse yani yavaş yükleniyorsa, arama motorlarına içeriğiniz ile ilgili yeterli datayı vermiyorsanız vs. bu durum içeriğiniz ne kadar kaliteli olursa olsun sizi olumsuz yönde etkileyecektir.

Kısaca teknik anlamda sesli aramalarda dikkat edilmesi gereken genel olarak kabul edilen metriklere değinecek olursak;

  • Yerel sayfaların optimizasyonu
  • Yapılandırılmış veri kullanımı
  • Mobil uyumlu bir tasarım (Mümkünse AMP)
  • Doğru reklam seçimi ve yerleşimi
  • Ziyaretçinin site içerisindeki etkileşimini artırmaya yönelik on-page SEO geliştirmeleri

Sesli Aramalara Yönelik İçerik Oluştururken Nelere Dikkat Edilmeli?

Sesli aramalara yönelik oluşturulacak içeriklerde, içeriğin alakalı olması tabi ki çok önemli ancak bunu yaparken Google’de beni anlasın diye düşünerek çok fazla anahtar kelimeye içeriği boğmak, kopya içerik kullanmak, anlamsız kelimeler ve cümleler kurmak, başlıkları ve alt başlıkları yanlış seçmek hem kötü bir kullanıcı deneyimine sebep olacaktır hem de sitenizin kalitesini düşürecektir. Bu yüzden içeriğinizi hazırlarken arama motorlarından ziyade kullanıcıyı hedef almalısınız.

Neden Bir Google Partner Ajansı ile Çalışmalısınız ?

Google Partner ajansı olarak Partnerlik hakkında merak ettiğiniz tüm detayları bu yazımızda sizler için derledik. Başlıktan da anlaşılacağı gibi “Neden Bir Google Partner Ajansı ile Çalışmalısınız? ” sorusunu şeffaflık ile anlatmak istiyoruz. Günümüz teknolojisi artık şirketlerin tanınırlığını arttırmaya odaklı bir şekilde ilerliyor. Bu teknolojiye ayak uyduramamak şirketlerin en büyük sorunlarından biridir. Şirketlerin dijital ortama adımlarını atmak için ilk ve en kolay adım elbette Google’a reklam vermek olarak gözüküyor. Çünkü Google Adwords işini bilen ellerde olduğu sürece kazançlı bir reklam yatırımıdır ve kullanım alanı olarak neredeyse internet ortamının tamamını kapsar. ( Youtube, Mobil , Arama ağı, Alışveriş reklamları gibi…)

Adwords reklam yönetimini herkes yapabilir. Fakat yanlış hamlelerle harcadığınız miktar yüksek, etkileşiminiz ise çok düşük olacaktır. Müşterilerin çoğu bir zamanlar Adwords yaptık fakat başarılı sonuç alamadık şeklinde görüş ifade ediyorlar. Bu durum tam olarak yukarıda bahsettiğimiz durumdan kaynaklanmaktadır. Genellikle Google gerçekten işinin ehli ajansları Google Partner çatısı altında topluyor. Google partnere girmek öyle kolay değil. Çok önemli kriterleri yerine getirmesi şart. Sertifikasyon, harcama, en iyi uygulamalar, şirket profili gibi kriterleri gerçekleştirmek oldukça zor. Google tarafından düzenlenmiş sınavlarda geçerli not alırlar ve bunların sonucunda Google Partner İş Ortakları, Adwords konusunda uzmanlaşır. Sertifika almak demek Partner ajans olmak anlamına gelmiyor. Belirttiğim gibi belli bir harcama sınırı var. Partnerlerin en büyük avantajlarından biri her olağan güncelleme ve yeniliğe rahatlıkla erişebilirler. Bu süreç oldukça zordur fakat buna rağmen yüksek bütçelerin emanet edileceği ajansların işini iyi bildiklerinin bir kanıtıdır.

Google Partner Ajansı ile Çalışmanın Sağladığı Avantajlar Nelerdir ?

  • Markanızı, dijital bütçelerinizi verimli bir şekilde yönetmenizi sağlar.
  • Yatırım getirinizi arttırır.
  • Modern hayat ile olan bağlantınızı güçlendirir.
  • Firmanızın saygınlığını arttırır.
  • Daha az maliyet sağlar.
  • Reklamlarınızın verimli olabilmesi açısından oldukça büyük önem taşır.
  • Rakiplerinizden önde olmanız adına uygulanması gereken en küçük ayrıntıyı bilirler ve buna göre yol belirlerler.
  • Pazarlama bütçenizden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlar.
  • Kampanyalarınızı olması gerektiği gibi planlar.
  • Doğru hedef kitleye ulaşmanızı sağlar.
  • Google’da uygun kelimeler ile üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur.
  • Daha fazla tıklanma sağlar. (dolaylı olarak)

Google İş Ortağı statüsünü kazanmış bir Dijital Pazarlama Ajansı size tüm bu destekleri rahatlıkla sağlayabilir. Günümüzde dijital kitle böylesine artarken işini iyi bilen bir Google Partner Ajansının size dünya strandartlarında bir hizmet vermesini istemez misiniz ? Google reklamları ile ilgili daha detaylı bilgi almak için Google reklamları sayfamıza gidebilirsiniz.

Türkiye’nin Dijital Karnesi – 2018

Ülkemizde internetin ne kadar çok kullanıldığı aşikar. Türkiye’de ve Dünya’da özellikle akıllı telefonların yaygınlaşması ile birlikte sosyal mecralarda harcadığımız zaman bir hayli çok. 2018’in ilk ayını geride bıraktığımız şu günlerde Dünya’nın ve Türkiye’nin 2018 dijital karnesine bir göz atalım. Hootsuite’in yayınladığı 2018 Digital Yearbook‘dan derlemeler ile ülkemizin karnesini blog olarak yazmak istedik.

Bir dünya dijital…

Dünya nüfusu 7.5 milyar ve nüfusun 4.5 milyarı internet kullanıcısı. Yukarıda da belirttiğimiz gibi sosyal medya kullanımı da bir hayli revaçta. 4.5 milyar sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanan insanlar ile birlikte 7.5 milyar nüfusun da 5.1 milyarı mobil kullanıcılardan oluşmakta. Aktif mobil kullanıcıları ise 2.9 milyar ile azımsanmayacak kadar fazla.

Dijital Büyüme 2018

2018 yıllık global büyüme oranlarına da bakacak olursak yıllık olarak +284 milyon internet kullanıcısı artmakta. Bunun yanı sıra aktif sosyal medya kullanıcıları ve aktif olarak sosyal medyayı mobil kullananların sayısı ise +260 milyon insan. Sadece mobil kullanıcılar ise bu sene +218 milyon olarak artış gösteriyor.

Peki bu kadar insan 2018 Ocak ayında en aktif sosyal platformların hangilerine rağbet göstermiş? Bu listenin top 5’ine göz atalım.

Facebook bu listenin başını çekiyor. Tüm dünyada aktif bir şekilde kullanılan Facebook’tan seneler geçmesine rağmen vazgeçmek zor. Facebook’un hemen ardından 2018 Ocak ayında en aktif sosyal medya platformlarından biri de Youtube. Hemen ardından ise günlük olarak belki de en çok kullandığımız platform Whatsapp, hemen sonrasında yine chat platformu olan Facebook Messenger ve WeChat platformları takip ediyor.

Peki Türkiye’de son durum nedir?

Türkiye 81 milyonluk kalabalık bir nüfusa sahip. Bu rakamın 54 milyonu internet kullanıcısı. Aktif bir şekilde sosyal medya kullanıcısı ise 51 milyon ile bir hayli fazla. 72 milyon kişi ise hem aktif olarak mobil üzerinden sosyal medyayı kullanıyor hem de mobil hatta sahipler.

Her sene bir önceki seneye göre büyüyen bir dünya olan dijital dünyanın büyüme payından ülkemiz de fazlasıyla nasibini almış durumda.

Konuyla ilgili yorumlarınızı bize gönderebilirsiniz 🙂 Haydi tartışalım.

Nedir bu WOMM? (Ağızdan Ağıza Pazarlama)

WOMM tüketicinin sesidir ve aslında geleneksel pazarlamadan kat kat daha güçlüdür. İnsanoğlu genel anlamda başkalarının fikirlerine daha çok önem verdiği için bu yöntem genel pazarlamadan daha fazla etkilidir. Temel mantığı hizmeti veya ürünü kullanan kişinin çevresine tavsiye etmesidir. Aynı zamanda bu hizmet veya ürünün satışını hızlandırma süreci diye adlandırabiliriz. Genelde kendi kendine gelişen bu süreci kontrol etmek mümkündür. Oldukça doğal, samimi ve dürüst bir pazarlama taktiğidir. Dijital tarafta aslında bu alanı kontrol edebiliyor olmak bunu bir hizmet haline getiriyor.

Gerçekten iyi bir ürün satıyorsanız olumlu-olumsuz düşünce ve yorumlar size maddi kazanç sağlayabilir. Arkanızda güçlü gönüllülerin oluşabilmesi için müşteri memnuniyetine ihtiyacınız vardır. Bu da faydalı ürün veya hizmet üretmekten geliyor tabii.

Müşterilerin aklından çıkmayın!

Müşterinin birçok alternatif arasında seçim yapmakta zorlanmış durumdayken; akrabasının, arkadaşının, iş arkadaşının, komşusunun ya da sosyal ortamdaki kişilerin tavsiye ettiği, önerdiği ürüne, hizmete veya markaya yönelmesi çok daha doğaldır. Bu sebeple satışlarınızın artması gözle görülür hale gelecektir. Üstelik bunu düşük maliyetle elde etmiş olacaksınız.
Firmaların kendi kendilerini anlattığı bir ortam müşterilere çok inandırıcı ve sıcak gelmez. Ama bunu sizin adınıza başkaları yaptığında, ürün hakkındaki bilgiyi yakın çevresinden alınca çok büyük ve objektif bir kitleye erişmiş olursunuz. Bu yöntemle sahip olunan bilgiyi genişletmek oldukça ucuz ve kalıcıdır.

Sonuç olarak WOMM…

Ağızdan ağıza pazarlamanın bize kazandırdığı 4 önemli madde vardır.

  1. Güvenilirlik,
  2. Müşteriye dayalı olması,
  3. Zaman tasarrufu,
  4. Para tasarrufu.

Günümüzün yoğun rekabet ortamında bu 4 temel maddeye ulaşmamızı sağlayan ağızdan ağıza pazarlamada sizin ücretsiz olarak uygulayabileceğiniz bir örnek; uygun bir kanaat önderi seçmek, bu kişilere ücretsiz numuneler göndermek ve memnuniyetleri karşılığında çevrelerine tavsiye etmelerini rica etmektir.

Biz Clicks’us olarak (bkz: WOMM Danışmanlığı )  kendi networkümüzde bulunan sözlük siteleri, forum siteler, bloggerlar, haber siteleri ve kapalı sosyal medya gruplarına ilgili ürünü, hizmeti ya da markayı doğal gözüken yöntemlerle duyurarak uygulamakta ve takibini yapmaktayız. WOMM’un başarılı olabilmesi için en önemli kriter sürekliliğinin olmasıdır.

Ücretsiz SEO Link Araçları

2017 yılını geride bıraktığımız şu dönemlerde sizlere ücretsiz olarak faydalanabileceğiniz backlink araçlarından bahsedeceğiz. Aslında piyasada bu işi profesyonel olarak yapan bir çok ücretli araç mevcut ama aynı işleri kendi yaratıcılığımız ile birleştirerek yapabileceğimiz araçlarda mevcut.

SEO’nun bir bütün olduğunu tekrar hatırlayarak konuya giriş yapmak istiyorum. Sadece on-page geliştirmeler, sadece off-page geliştirmeler yaparak bir yerlere gelebilmek artık imkansız. Kapsamlı bir şekilde 360 derece SEO planı oluşturmak gerekiyor. Bu yazımızda bu bahsettiğim durumun sadece bir ayağı olan link building kısmında elimizin altında olmasında fayda olan ücretsiz link – backlink araçlarını derledik.

Tam olarak backlink , link kontrol aracı arıyorsanız ve bunu ücretsiz yapabileceğiniz bir yol arıyorsanız bu kılavuzu aslında çok seveceksiniz.

1 – Check My Link

Aslında sadece bir chrome eklentisi ama zamanı geldiğinde çok fazla ihtiyaç duyulabiliyor. Aslında popüler bir araç ama hala tanışmamış olanlar varsa yıl bitmeden kullanmaya başlamasında fayda var. Bulunduğunuz web sayfası üzerinde bütün linkleri saniyeler içerisinde kontrol eden ve bizlere geri bildirim yapan bir eklenti. Kırık, gizlenmiş, zararlı bağlantıları bulmak için hızlı bir yöntem..

Kullanmaya hemen başlamak için :

https://chrome.google.com/webstore/detail/check-my-links/ojkcdipcgfaekbeaelaapakgnjflfglf 

Chrome SEO Eklentileri

2 -Disavow.it

Disavow.it gerçekten ihtiyaç duyulan ufak bir araç. Gerektiği yerde çok güçlü bir silah. Disavow dosyası oluşturarken harcadığınız zamanları en aza indiren, otomatik olarak liste oluşturmanızı yardımcı olan ve bunu Google Search Console‘a upload etmenize yardımcı olan browser tabanlı bir uygulama. Uygulama kısaca, Google Search Console’a yüklemeye hazır bir disavow dosyası oluşturuyor. Size sadece zararlı linkleri bulup bu araç sayesinde işlemleri gerçekleştirmek kalıyor.

hemen denemek için http://disavow.it/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

3-Domain Hunter Plus

Aslında ilk madde üzerinde bahsettiğim “Check my link” aracının bir benzeri. Ama ekstra özellikleri mevcut. Özellikle domain ticareti yapanların çok hoşuna gidecek geliştirmeler var. Sayfa üzerindeki kırık linkleri sadece bulmakla kalmıyor.  seoMOZ Api bağlantısı sayesinde bu linkin ne kadar değerli olup olmadığına kadar değiniyor. Üstüne bir adım daha atıyor, o linkin (domainin) şuan alınabilirliğini kontrol ediyor. Tam bir domain hunter gerçekten.

hemen denemek isteyenler için resmi site : https://netvantagemarketing.com/about/domain-hunter-plus 

4 – Siege Media Embed Code Generator

Direkt olarak backlink kontrolü için bir araç değil ama genellikle embed kodu oluşturmak zaman alan bir hadise. Bu tarz bir araç yardımı ile saniyeler içerisinde embed kod oluşturabiliyorsunuz. Ciddi anlamda zaman tasarrufu yapmanızı sağlayan bir araç.

5 -Backlinkwatch.com

Ücretsiz olarak sitenizin backlinklerini bulmanıza yardımcı olan bir araç. %100 yeterli mi, elbette değil daha profesyonel araçlar mevcut ama hem ücretsiz hem iş görür bir araç arıyorsanız en azından bir deneyebilirsiniz.

6- Google Alert

Google alert hizmetinin aslında çok fazla kullanım alanı olabilir. Markanızın internet ortamındaki yansımalarını izlerken kullanabileceğiniz bir araç. Eğer SEO ile uğraşıyorsanız bu ücretsiz Google servisini güçlü bir backlink bildirim aracına çevirebilirsiniz.

2018’de Gözardı Edilmeyecek 3 SEO Trendi

2018-SEO-Trends

2018’de Dikkat Edilmesi Gereken SEO Kriterleri

Sesli Arama

Dijital ortamdaki asistanlar arasında popüler olan ve 2018’de üzerinde durulması gereken konulardan biri olan “Voice Search” SEO açısından da önemli. Çünkü insanların neyi nasıl arayabileceğini düşünerek içerik üretmek gerek.

Sesli arama teknolojisi, süreç ve bilgi alışverişi şeklimizi değiştirmek için büyük bir fırsat sunmakta. Google verilerine göre şuana kadar (2017) beş aramadan biri sesli arama şeklinde gerçekleşmekte.

Bu durum arama pazarına yeni bir soluk getirmekte ve 2018‘de sesli aramaya doğru daha büyük bir değişim beklenmekte.

Bir SEO stratejisi kurma söz konusu olduğunda, sesli arama yükselişi, daha uzun kuyruklu arama anahtar kelimelerine odaklanma ihtiyacını ortaya çıkarıyor çünkü insanlara konuşmak yazmaktan çok daha kolay geliyor.

Kullanıcı Deneyimi

SEO için kullanıcı deneyimi 2018 yılında daha da önemli hale gelecektir. Google, kullanıcıya odaklandığından ziyaretçiye iyi bir UX sunmak SEO kriterleri açısından çok daha önemli bir etken olması bekleniyor.

İyi bir kullanıcı deneyimi, ziyaret edilen sayfadaki kullanıcı davranışı ile ölçümlenebilir. Zaten bu verileri GA aracılığı ile Google tarafına veriyoruz. Bu, arama motorlarının hangi sayfaların insanlar için daha yararlı olduğunu keşfetmesine yardımcı bir yapı oluşturmakta ve buradaki UI ve UX Rank Brain algoritmasını tetiklemekte.

Burada mobil yapıya değinmeden geçmemek gerek. Gelişen mobil teknolojileri ile birlikte web sitelerine sağlanan trafiğin büyük bir bölümü mobil olarak karşımıza çıkmakta. Dolayısıyla mobil taraftaki mobil uyum, kullanıcı dostu tasarım ve hız iyi bir kullanıcı deneyimi açısından oldukça önemli.

Link Building

Link inşası 2018’de de etkisini sürdürecek gibi görünüyor ancak söylemler, alınan linklerin kalitesi, makale aracılığı ile alınıyorsa makale kalitesi ve alındığı site ile uyumu çok daha önemli olacağı yönünde. Yani bir sitenin backlink profilini güncellemeden önce kötü backlinkleri disavow edip alınacak yeni backlinkleri iyi kurgulamak gerekir. Gerekirse çapraz linklemelerle alınan backlinkleri organik gösterebilmek adına çalışmalar yapılmalıdır. Backlink alım frekansları iyi belirlenmeli ve çok sık backlink almaktan kaçınılmalıdır.

4 Altın Bilgi ile Landing Page Optimizasyonu

4 Altın Bilgi ile Landing Page Optimizasyonu yazımda aslında performans reklamları ile uğraşan herkesin bildiği fakat genelde ihmal edilen detaylardan oluşan optimizasyonlardan bahsedeceğim. Bu sebeple makalenin başlığını “4 Altın Bilgi ile Landing Page Optimizasyonu” olarak belirledik.

Müşterilerimiz için ayda binlerce lira CPC ve CPL reklamlara yatırım yapıyoruz. Bu yüzden sürekli olarak Landing Page tarafında kendimizi geliştirmek zorundayız. Asıl sorun kaliteli ve göze hoş gözüken bir Landing Page’den ziyade dönüşüm alabilecek bir varış sayfası oluşturmak oluyor.

Reklamlar ve kampanyalar araçlar tarafında belirli bir noktaya geldikten sonra, daha fazla optimize edilecek durum kalmayınca işin teknik tarafta daha fazla neler yapabilirim boyutu kalıyor. Bu boyuta kadar geldiyseniz herşey şimdi daha zor diyebilirim.

Bu durumda sizin işinizi kolaylaştıracak bazı bilgiler verelim bakalım…

Öncelikle sanmıyorum ama hiç bilmeyen varsa eğer ;

LP ( Varış Sayfası, Sonuç Sayfası ) Nedir ?

kısaca LP olarak yazımızın bundan sonraki tarafında devam edecek olduğumuz, web sitemize yönlendirdiğimiz ziyaretçileri yönlendirdiğimiz sayfalardır. Yüksek performanslı reklamlar yönetiyorsanız, ana siteye ziyaretçi yönlendirmek her zaman işinize gelmeyebilir. Çünkü her bir tekil ziyaret çok önemlidir ve bunların dönüşüm gerçekleştirmesi için her yolu denersiniz. Ay sonu rakamlarda % 1 + 1 – oynama bile performansınızı ve hedeflerinizi ciddi olarak etkileyecektir. Genellikle çok fazla reklamlarını gördüğünüz markalar LP kullanır. açık ve ya kapalı bir form ile data toplama gayreti gösterirler. Bütün performans buna göre ölçüler. Zaten diğer türlü performansdan ziyade biraz süreç branding olarak adlandırılabilir.

LP ne demek kavradığımızı düşünüyorum; şimdi gelelim en eğlenceli taraflara…

Daha fazla performans için taktiklere gelecek olursak;

1- Otomatik doldurulan alanlar

Sadece bize özgü bir durum değil, internette hepimiz tembeliz. İlk bakışta belki Türk insanına çok yakışan bir özellik olsa bile, Dünyanın her yerinde bu durum bu şekilde. İnsanlar kendilerine çok çok faydalı olduğuna inanmadığı anlarda, zaman harcayarak sitede vakit dahi geçirmezler. Vakit geçirmekten ziyade biz e-posta,telefon gibi bilgilerinide bizlerle paylaşmalarını istediğimiz noktada, bütün bu süreçleri çabucak yapabilecekleri bir yapı oluşturmak durumundayız.

Genel bir kural olarak, kullanıcıya bir işlemi yapmanız ve tamamlamanız ne kadar basit olursa, kullanıcıların daha fazla harekete geçmesi ve o işlemi tamamlaması o kadar çok olasıdır.
“Form alanlarını otomatik seçme” seçeneğini etkinleştirmek bu fikrin harekete geçirilmesine mükemmel bir örnektir. Açılış sayfasına ulaştığınızı ve şu formlardan birini gördüğünüzü düşünün.

Yukarıda bulunan örneğe iyice baktığımızda bir fark göremiyor olabilir. Ama burada süreç kayıt olmak için formu doldurmaya başladığımızda anlaşılıyor. Tıpkı Google, Facebook, Youtube gibi büyük sitelerin arama mantığı ile aynıdır. Dünyada otomatik tamamlama olarak bilinen bu durum biz internet kullanıcıların üşengeçliğinden ötürü ortaya çıkan tatlı bir durumdur ve bunu kabul edelim hepimiz severiz.

Bu doğrultuda ilk adım olarak kolay doldurulabilir, mümkünse full otomatik tamamlanan formlar oluşturmak ilk tüyomuz olacak.

Wishpond’in Pazarlama Müdürü Kevin Ho’nun analizine göre otomatik dolduran ve otomatik doldurulmayan alanlar ile ilgili yapılan A/B testleri sonucu %56’lık bir dönüşüm farkı olduğu ortaya çıkmış. Rakam inanılmaz değil mi? Ufak bir detay ama bütün performansınızı etkileyebilir.

2- Tıklayınca açılan pop-uplar

Form alanlarını optimize ederken hepimizin aklından “Acaba e-posta çok mu gereksiz oldu?” , “Telefon numarasını istemezsek eğer, daha mı çok lead toplarız” gibi fikirler geçmiştir. Peki komple form alanlarını kapatım bir buton koyma fikrini hiç düşündümüz mü?

Bu durum görsel anlamda bize yer kazandıracak, yani kocaman bir form alanı yerine ufak bir bilgi ve CTA butonu ekleme firsatı sağlayacak. Ve aklımızda şu olacak, bu sayfaya kadar gelmiş bir kullanıcı bir üzerine sizin yazdığınız CTA butonuna basarak harekete geçiyorsa, o formu doldurmadan bırakmaz. Tabi 1.maddede söylediklerimide dikkate almak gerekiyor.

yani demek istediğim tam olarak bu resimde gördüğünüz gibi. Bir çarpıcı test sonuç resminide hemen şimdi paylaşıyorum.

Buradan çıkartacağımız tek bir net sonuç varsa o şudur ; Kullanıcılar neye dönüşüm yapacağını bilerek formu açarsa, daha fazla dönüşüm elde ederiz. “Hemen E-kitabı İndir!” , “Uygulamayı Ücretsiz Yükle” ,”Şimdi Üye Ol” gibi CTA butonlarını oluştururken gerçekten kullanıcılara hayal satmak yerine ciddi anlamda bu butona basarsanız size bu havuçu sunacağız dememiz gerekmekte. Diğer türlü bu dataların ve test sonuçlarının emin olun hiç bir anlamı yok.

3- Kullanıcı deneyimlerini takip edin

Ciddi bir reklam bütçeniz var ve bunun çöpe gitmesini istemiyorsanız, sitenize gelen trafiğin efektifliğinden emin olamıyorsanız. Her koşulda bu trafiği güzel analiz etmeniz gerekmektedir. Son zamanlarda bu konu ile ilgili bir çok ek araç çıkıyor. Bu gibi durumları ücretsiz olarak yandex metrica ile bile yapabilirsiniz. Daha profesyonel bir şey istiyorsanız Hotjar bu konuda şu sıralar çok popüler. Direkt olarak kullanıcıların neler yaptığını / neler yapmadığını / neler yapamadığını! video olarak ekran görüntüsü kaydı alarak dahi size sunabilir.

Bütün bu veriler ışığında CTA butonunu, Başlık yazınızı nerelere koyacağınıza karar vermek size kalıyor. Bizim gibi dataları seviyorsanız. Bu araçlar her zaman yan cebinizde bulunmalı. Yandex Metrica’nın da dediği gibi “Çok Yönlü Web Analizi!”

4- Ayrılırkan Pop-up gösterme

Web sitenizi ziyaret eden kullanıcılara onlar tam sayfanızdan çıkarken pop-up göstermek mantıklı bir çözüm. Ama bunun kendi içerisinde dikkat edilmesi gereken yanları var. Kullanıcıya spam yapmamak gibi mesela,

Bu ne alaka dediğinizi duyar gibiyim. Ama şaşmaz bir gerçek varki insan psikolojisi bilmiyorsanız satış yapamazsınız. Satış aslına bakarsanız sadece dışarıda birilerini ikna etme sanatı değildir. Web sayfanıza kadar gelmiş bir ziyaretçiyi, belki potansiyel bir müşteriyi ikna ederek bilgilerini alabilme sanatıdır.

Pop-up olarak bir CTA gösteriyorsanız sağ üst köşede açık bir şekilde çıkış simgesi bulundurmak hem alttaki sayfanıza değer katacak, hem insanları zorlamayarak, zararlı bir marka izleniminden sizi kurtaracak. İnternet çöplüğünde çok fazla spam trafik bulunuyor. Herkes bu durumlara aşina. Bu sebepten kalitenizden ödün vermeyerek lead toplama konusunda fark yaratabilirsiniz.

Nasıl bir pop-up koyacağınızı tahmin etmek için  3.maddeye geri giderek tam olarak çıkışlar nerede yaşanıyor tespit etmeniz gerekiyor. Örnek olarak bir e-ticaret sitesi yönetiyorsanız ve çıkışların büyük çoğunluğu Sepette gerçekleşiyorsa burada bir güven sorunu var demektir, ya da tatmin edilemeyen müşteriler bulunuyor anlamına geler bu durumda “x ürünüde sepetine ekle %10 indirim kazan” tarzında bir CTA ile yönelmek kullanıcıyı tekrar sitenizde tutmaya yetebilir. Aynı örnekten gidersek eğer tam ödeme adımında çıkış işlemi gerçekleşiyorsa belki kredi kartı ile ödemek istemeyen ama kapıda ödeme seçeneğiniz yok diye giden kullanıcılardan bahsediyoruzdur. Bunlara “Kredi kartı ile ilk alışverişte kargo bedava” diyebiliriz.

Elbette bütün bunları net olarak söylemek için çıkışların hangi sayfalardan yapıldığını, çıkan kullanıcıların demografik olarak ortak özelliklerini ve daha bir çok metriği iyice analiz etmek gerekiyor. Bir çırpıda yazıldığı kadar kolay olmayan bu analizler, ilerde markanız ve satışlarınız için büyük yatırım olacaktır.